Solutions to manage the inspection and evaluation of training results towards “Smart school” at military academies

Solutions to manage the inspection and evaluation of training results towards “Smart school” at military academies

Pham Hong Thai* phamhongthai2212@gmail.com Military Science Academy, Ministry of Defence 322E, Le Trong Tan, Hoang Mai, Hanoi, Vietnam
Pho Duc Hoa phoduchoa40@gmail.com Hanoi National University of Education 136, Xuan Thuy, Cau Giay, Hanoi, Vietnam
Summary: 
Training management towards “Smart school” in military academies is the management subject’s oriented and purposeful use of the “Smart school” model and its management tools to influence, control, and adjust the training process, making it take place closely, smoothly, effectively, and achieve management goals. In which managing the inspection and evaluation of training results is a crucial content. The article clarifies theoretical and practical issues in managing the inspection and assessment of training results towards “smart school” in military academies, then proposing solutions to improve its effectiveness.
Keywords: 
training management
testing
Assessment
smart school
military academy
Refers: 

[1] Fayol, H., (1999), Administration industrielle et générale, (2e éd.), Dunod, France

[2] Hội đồng Quốc gia chỉ đạo biên soạn Từ điển Bách khoa Việt Nam, (2003), Từ điển Bách khoa, NXB Từ điển Bách khoa Việt Nam, Hà Nội.

[3] Connolly, M., James, C., & Fertig, M, (2019), The difference between educational management and educational leadership and the importance of educational responsibility, Educational Management Administration and Leadership, 47(4), 504-519.

[4] Trần Kiểm, (2016), Tiếp cận hiện đại trong quản lí giáo dục, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[5] Nguyễn Ngọc Trang - Nguyễn Lan Phương, (10/2022), Xây dựng trường học thông minh trong bối cảnh quốc gia chuyển đổi số, Tạp chí Công thương

[6] Đặng Bá Lãm, (2003), Kiểm tra - đánh giá trong dạy-học đại học, NXB Giáo dục, Hà Nội

[7] https://tapchicongthuong.vn/bai-viet/van-dung-mo-hinh-cipo-vao-quan-ly-d...

[8] Nguyễn Công Khanh - Đào Thị Oanh, (2016), Kiểm tra đánh giá trong giáo dục, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[9] Trần Trung Kiên, (2020), Đại học thông minh - và một số vấn đề xây dựng Nhà trường thông minh trong Quân đội, Tạp chí Phòng không - Không quân, số 2, Học viện Phòng không - Không quân

[10] Bộ Tổng Tham mưu, (2017), Xây dựng Nhà trường thông minh trong Quân đội tiếp cận Cách mạng Công nghiệp 4.0, Tài liệu tham khảo nội bộ, Hà Nội.

[11] Dương Đình Dũng, (2018), Xây dựng Nhà trường thông minh trong bối cảnh Cách mạng công nghiệp 4.0 ở Việt Nam: Những khó khăn - thách thức và giải pháp, NXB Dân trí, Hà Nội.

[12] Nguyễn Thành Nam, (9/2019), Phát triển mô hình quản trị trường học thông minh trong nền giáo dục và đào tạo 4.0, Tạp chí Công thương, số 13.

[13] Lê Xuân Hùng, (2020), Xây dựng mô hình Nhà trường thông minh ở Trường Sĩ quan Thông tin đáp ứng yêu cầu nhiệm vụ trong tình hình mới, Tạp chí Thông tin liên lạc, Số 4, Binh chủng Thông tin liên lạc

[14] Sái Công Hồng - Lê Thái Hưng - Lê Thị Hoàng Hà - Lê Đức Ngọc, (2017), Kiểm tra, đánh giá trong dạy học, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội

[15] Vũ Thị Thúy Hằng, (6/2018), Trường học thông minh: Nguồn gốc, định nghĩa và bài học kinh nghiệm cho Việt Nam, Tạp chí Giáo dục, số 432, kì 2.

[16] Zahra Taleba - Fatemeh Hassanzadehb, (2015), Toward Smart School: A Comparison between Smart School and Traditional School for Mathematics Learning. Procedia - Social and Behavioral Sciences, Vol. 171, Published by Elsevier Ltd

[17] Trương Hùng Chen - Phạm Trung Đĩnh, (2019), Nghiên cứu IOT ứng dụng xây dựng mô hình Nhà trường thông minh trong 10 năm trở lại đây, Tạp chí Khoa học và Kinh tế phát triển, số 13, Trường Đại học Nam Cần Thơ, tr.77-92

Articles in Issue