Teaching activities and DELF B2 writing tables evaluation

Teaching activities and DELF B2 writing tables evaluation

Do Thi Bich Thuy dbthuy2003@gmail.com University of Languages and International Studies - Vietnam National University, Hanoi Pham Van Dong, Cau Giay, Hanoi, Vietnam
Summary: 
This study aims to analyse the correlation between teaching activities in some DELF B2 exam preparation books and the requirements to be met for B2 writing skill. We compared the writing exercises designed in the abc DELF B2 published in 2013 and Le DELF B2 100% réussite published in 2016 with the B2 tables evaluation before 2021; and the abc DELF B2 Junior Scolaire published in 2021 and Le DELF B2 100% réussite published in 2022 with the new B2 tables evaluation for written skill. The results show that the writing activity in the books meets 4/10 criteria of the old tables evaluation and 3/5 criteria of the new one. Writing activity mainly focuses on topic analysis, argumentation ability, coherence and cohesion, and sociolinguistic competence for one of three types of tasks. We propose to add a system of linguistic exercises and sociolinguistic activities for two types of tasks, including debate contributions and critical articles
Keywords: 
Writing activities
B2 writing tables evaluation
criteria
L2 writing
excercises
Refers: 

[1] Conseil de l’Europe, (2001), Un cadre européen commun de référence pour les langues: apprendre, enseigner, évaluer, Didier.

[2] Ferrari, H., Payet, A., & Sanchez, C, (2021), abc DELF Junior Scolaire B2, Cle international

[3] Tổ chức Giáo dục quốc tế Pháp, Biểu chấm viết mới để đánh giá sát hơn năng lực của thí sính, https://www. france-education-international.fr/actualites/lettre-fei/2022-10/DELF-DALF-de-nouvelles-grilles-pour-uneevaluation-au-plus-pres-des-competences-des-candidats.

[4] Trần Thị Hiền Lương - Xuân Thị Nguyệt Hà - Đặng Thị Lệ Tâm, (2023), Yêu cầu cần đạt về kĩ năng viết trong môn Tiếng Việt và định hướng xây dựng Chuẩn đánh giá năng lực học sinh qua kĩ năng viết, Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, tập 19, số S3, tr.85-90

[5] Biểu chấm viết B2 cũ, http://www.DELFDALF.fr/_media/grille-evaluation-production-ecrite-DELF-B...

[6] Parizet, M.-L, (2013), abc DELF B2, Cle international.

[7] Bertaux, L., Frappe, N., Grindatto, S., Guiot, A. G., Jung, M., & Moreau, N, (2016), Le DELF B2 100% réussite, Didier.

[8] Tổ chức Giáo dục quốc tế Pháp, Biểu chấm viết B2 mới, https://www.france-education-international.fr/ document/grille-pe-B2.

[9] Tổ chức Giáo dục quốc tế Pháp, DELF B2 - Bảng đặc tả mức độ hoàn thành bài viết (DELF B2-Descripteurs de performance de la production écrite), https://www.france-education-international.fr/document/descript-perfpe-B2

[10] Djimli, H., Frappe, N., Fréquelin, M., Gouelleu, M., Jung, M., & Moreau, N, (2022), Le DELF B2 100% réussite nouvelles épreuves, Didier

Articles in Issue