DEVELOPING SELF-STUDY COMPETENCE FOR PRIMARY STUDENTS IN TEACHING SCIENCE SUBJECTS UNDER THE 2018 GENERAL EDUCATION CURRICULUM

DEVELOPING SELF-STUDY COMPETENCE FOR PRIMARY STUDENTS IN TEACHING SCIENCE SUBJECTS UNDER THE 2018 GENERAL EDUCATION CURRICULUM

Nguyen Thi Thu Hang hangntt@tnue.edu.vn Thai Nguyen University of Education 20 Luong Ngoc Quyen, Thai Nguyen city, Thai Nguyen province, Vietnam
Summary: 
The Fourth Industrial Revolution places increasing demands on education. Students in the 21st century must be active and self-study. In the new general education curriculum, the capacity for autonomy and self-study is one of the common competencies, which is integrated in all subjects and activities of primary education. On the basis of researching some theoretical issues about self-study competence as well as objectives and characteristics of the 2018 new general education curriculum in general and the science curriculum for primary schools in particular, the article presents a number of measures to develop the self-study competence for students in teaching science subjects, aiming at helping students to improve the specific competencies of each subject by their own competences.
Keywords: 
self-study
competence
primary education
new general education curriculum
teaching
science subjects
Refers: 

[1] Nguyễn Cảnh Toàn, (2002), Học và dạy cách học, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[2] Nguyễn Cảnh Toàn (Chủ biên), (2009), Tự học như thế nào cho tốt, NXB Thành phố Hồ Chí Minh

[3] Đặng Thành Hưng, (2012), Bản chất và điều kiện của việc tự học, Tạp chí Khoa học Giáo dục, số 78, tr.4-7, 21

[4] Bernd Meier - Nguyễn Văn Cường, (2016), Lí luận dạy học hiện đại, cơ sở đổi mới mục tiêu, nội dung và phương pháp dạy học, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[5] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chương trình Giáo dục phổ thông, chương trình tổng thể

[6] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chương trình Giáo dục phổ thông môn Khoa học.

[7] Thái Duy Tuyên, (2002), Phương pháp dạy học truyền thống và đổi mới, NXB Giáo dục, Hà Nội.

[8] Jacke Richards, (2013), Các phương pháp dạy học hiệu quả, Nguyễn Hồng Vân dịch, NXB Giáo dục Việt Nam, Hà Nội.

Articles in Issue