THE CURRENT STATUS OF TRAINING MANAGEMENT FOR SECONDARY SCHOOL TEACHERS WITH UNIVERSITY LEVEL EDUCATION IN ACCORDANCE WITH A COMPETENCY-BASED LEARNING OUTCOME IN THE SOUTH-EAST REGION OF VIETNAM TO MEET THE REQUIREMENTS OF EDUCATION INNOVATION

THE CURRENT STATUS OF TRAINING MANAGEMENT FOR SECONDARY SCHOOL TEACHERS WITH UNIVERSITY LEVEL EDUCATION IN ACCORDANCE WITH A COMPETENCY-BASED LEARNING OUTCOME IN THE SOUTH-EAST REGION OF VIETNAM TO MEET THE REQUIREMENTS OF EDUCATION INNOVATION

Hoang Thi Song Thanh songthanh@dnpu.edu.vn Dong Nai University 04 Le Quy Don, Tan Hiep, Bien Hoa city, Dong Nai province, Vietnam
Summary: 
Using basic research methods such as survey and analysis, the article analyzes and assesses the current status of managing the training of secondary school teachers with university level education in accordance with a competency-based learning outcome in the South-East region of Vietnam, meeting the requirements of education innovation. The research results show that in the current management of secondary school teacher training, it is necessary to focus on managing the educational goals of secondary grade level; the content, textbooks and development of the new general education curriculum; managing the form and organizing teaching activities at the secondary school level.
Keywords: 
Training
training management
outcome standards
a competency-based learning outcome
Refers: 

[1] Nguyễn Đức Trí, (2010), Quản lí quá trình đào tạo trong nhà trường, NXB Khoa học và Kĩ thuật, Hà Nội.

[2] Nguyễn Lan Phương, (3/2011), Về xây dựng chuẩn đầu ra tại Trường Cao đẳng Nguyễn Tất Thành, Tạp chí GD, số 257

[3] Trần Công Phong - Đỗ Thị Bích Loan (đồng chủ biên), (2016), Phân luồng và liên thông trong hệ thống Giáo dục quốc dân Việt Nam: Lí luận và thực tiễn, NXB Giáo dục Việt Nam

[4] Cooper, James M., Alvarado, Amy, (2006), Preparation,recruitment and retention of teachers, International Institute for Educational Planning (InternationalAcademy of Education), UNESDOC Digital Library, ISBN: 92-803-1290-1

[5] Phạm Hồng Quang, (02/2018), Chiến lược phát triển Trường Đại học Sư phạm, Đại học Thái Nguyên đáp ứng yêu cầu của Cách mạng công nghiệp 4.0, Kỉ yếu Hội thảo quốc tế Chiến lược và kế hoạch giáo dục trong bối cảnh Cách mạng công nghiệp 4.0, Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam, Hà Nội.

[6] Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam, (02/2018), Chiến lược phát triển giáo dục Việt Nam và những vấn đề đặt ra trong bối cảnh Cách mạng công nghiệp 4.0, Kỉ yếu Hội thảo quốc tế Chiến lược và kế hoạch giáo dục trong bối cảnh Cách mạng công nghiệp 4.0 của Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam, Hà Nội

[7] Phạm Hồng Quang, (3/2012), Giải pháp đào tạo giáo viên theo định hướng năng lực nghề nghiệp, Tạp chí Đại học Sư phạm Thái Nguyên.

[8] Trần Khánh Đức, (2013), Nghiên cứu nhu cầu và xây dựng mô hình đào tạo theo năng lực trong lĩnh vực giáo dục, Đề tài Trọng đểm Đại học Quốc gia Hà Nội, mã số: QGTĐ.

[9] W. Edwards Deming, (28 May 2013), W. Edwards Deming: Theory & Concept, Study.com, study.com/academy/ lesson/w-edwards-deming-theory-lesson-quiz.html.

Articles in Issue