Certain outcomes of the review and analysis of primary arts curriculum in the 2018 General education curriculum

Certain outcomes of the review and analysis of primary arts curriculum in the 2018 General education curriculum

Le Anh Tuan* tuanla@gesd.edu.vn The Vietnam National Institute of Educational Sciences 101 Tran Hung Dao, Hoan Kiem, Hanoi, Vietnam
Ta Kim Chi chitk@gesd.edu.vn The Vietnam National Institute of Educational Sciences 101 Tran Hung Dao, Hoan Kiem, Hanoi, Vietnam
Ho Thi Thu Huong huonght@gesd.edu.vn The Vietnam National Institute of Educational Sciences 101 Tran Hung Dao, Hoan Kiem, Hanoi, Vietnam
Summary: 
The Ministry of Education and Training delivered Music and Fine Art subjects as the Arts Education Curriculum in 2018, and general schools implemented these subjects. The process of implementing the curriculum comprises of compiling textbooks, creating a list of instructional resources, planning classroom activities, assessing students’ learning outcomes... To help schools and teachers gain a deeper understanding of the Arts curriculum, it is necessary to review and analyze the primary Arts curriculum to pinpoint its key benefits and inappropriate aspects as a foundation for carrying out and refining it in next phases.
Keywords: 
Review
analysis
the Arts Curriculum
the Music Curriculum
the Fine Art Curriculum
primary education.
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Thông tư 32/2018/TT-BGDĐT, ban hành Chương trình Giáo dục phổ thông, Chương trình tổng thể.

[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2017), Thông tư 14/2017/TT-BGDĐT, ban hành Quy định tiêu chuẩn, quy trình xây dựng, chỉnh sửa Chương trình Giáo dục phổ thông; tổ chức và hoạt động của Hội đồng Quốc gia thẩm định Chương trình Giáo dục phổ thông.

[3] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Thông tư 32/2018/TT-BGDĐT, ban hành Chương trình Giáo dục phổ thông, Chương trình môn Mĩ thuật.

[4] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Thông tư 32/2018/TT-BGDĐT, ban hành Chương trình Giáo dục phổ thông.

[5] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Thông tư 32/2018/TT-BGDĐT, ban hành Chương trình Giáo dục phổ thông, Chương trình môn Âm nhạc

[6] Lê Anh Tuấn (Chủ biên) - Đỗ Thanh Hiên - Hồ Ngọc Khải, (2020), Hướng dẫn dạy học môn Nghệ thuật Tiểu học theo Chương trình Giáo dục phổ thông 2018 - Phần Âm nhạc, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội

Articles in Issue